altIn deze spannende serie maken we kennis met Rose Hathaway. Rose is een “beschermer” van vampieren. Ze heeft de krachten van een vampier maar niet de tekortkomingen. Zo heeft zo enorm veel kracht, kan in zonlicht stappen en hoeft geen bloed te drinken.

Haar beste vriendin Lissa Dragomir is een volwaardige vampier van adel en ook de enige overlevende van haar bloedlijn. Wanneer bij een auto-ongeluk haar ouders, broer en Rose omkomen, wekt ze Rose terug tot leven. Hierdoor zijn ze voor het leven geestelijk verbonden waardoor Rose meteen kan aanvoelen waar Lissa is en hoe ze zich voelt. Dat maakt haar opleiding tot een volwaardige Beschermer wat gemakkelijker. Maar dan komt Dimitri in haar leven en alles staat op zijn kop. Tot over haar oren verliefd worden op haar trainer in gevechten, in een school waar relatie tussen leerling en leraar verboden is…. Je kunt het al raden: niet gemakkelijk!

Ook wordt de school opeens aangevallen door Strigoi, de grootste vijand van vampieren. Deze zijn een soort van vampieren die overleven op enkel mensenbloed en het bloed van adellijke vampieren. Gelukkig hebben enkelen van adel geleerd om hun eigen magisch element ( lucht, vuur, water, aarde en geest) te kunnen gebruiken in dergelijke situaties maar toch sluit het niet uit dat er heel wat gewonden en zelfs doden zijn gevallen. En waar is Dimitri? Ligt hij ook ergens dood of gewond? Alle stressfactoren van tieners komt in dit boek voor: liefde, vriendschap en succes tot slagen. De spanning is van het eerste boek, van de eerste zin tot het laatste boek, laatste zin.

Boeken zijn allemaal in het Engels te verkrijgen. En dit zijn ze allemaal:

1. Vampire academy
  2. Frostbite